4ο μάθημα

Παράγραφος 4


Η υπερβολή - Βιβλιογραφία


Στην θεωρία θα δεις, καλύτερα οργανωμένα και ταξινομημένα, όσα αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο.

Στις ασκήσεις κάτι ιδιαίτερο δεν υπάρχει να αναφερθεί, δηλαδή δεν υπάρχει εξειδικευμένη μεθοδολογία ή ανάγκη ιδιαίτερων παρατηρήσεων. Η εμπειρία που απέκτησες από θέματα στις ευθείες και τις προηγούμενες παραγράφους του κεφαλαίου 3 θα σε βοηθήσουν πολύ και θα δεις πώς προσαρμόζονται με βάση την θεωρία της υπερβολή.

Τα στοιχεία θεωρίας αφορούν όσα αναφέρονται στην παράγραφο 3.4 του σχολικού βιβλίου.

Για να δεις την βιβλιογραφία και τις πηγές των ασκήσεων του κεφαλαίου (αλλά και όλου του βιβλίου μου, από το οποίο προέρχεται το κεφάλαιο), πάτησε εδώ.


Για να έχεις το μέγιστο όφελος από όσα θα μάθεις στην παράγραφο 4, ταξινόμησα το διδακτικό υλικό που ετοίμασα για 'σένα σε τρία (3) μέρη. Έτσι πρέπει να χωρίσεις και εσύ την μελέτη σου.

1ο μέρος ~ Σημειώσεις που πρέπει να κάνεις στο σχολικό βιβλίο.

2ο μέρος ~ Αναλυτική θεωρία και μεθοδολογία.

3ο μέρος ~ Αναλυτικά λυμένες ασκήσεις (όχι από την Τράπεζα Θεμάτων προς το παρόν).

Διδακτικό υλικό

1

Σημειώσεις στο σχολικό βιβλίο

Μάθε τι αναφέρεται και πού στην θεωρία, ποια σημεία της χρειάζονται περισσότερη προσοχή, κάνε χρήσιμες σημειώσεις.

2

Αναλυτική θεωρία και μεθοδολογία

Διάβασε και μάθε την θεωρία όπως πρέπει:

Με αναλυτική παρουσίαση και πολύ καλύτερη επεξήγηση, οργανωμένα, με αρκετά συνοδευτικά παραδείγματα.

3

Αναλυτικά λυμένες ασκήσεις

Οι ασκήσεις του σχολικού βιβλίου δεν επαρκούν.

Γι' αυτό, είναι απαραίτητο να εμπλουτίσεις τις γνώσεις και εικόνες σου με τις ασκήσεις που επέλεξα και έλυσα αναλυτικά. Σε πολλές εξ αυτών θα βρεις και χρήσιμα σχόλια ή υπενθυμίσεις.


Κατηγορία 2 ~ Συντεταγμένες στο επίπεδο

1η ομάδα ~ Πράξεις/ισότητα/γραμμικός συνδυασμός διανυσμάτων

2η ομάδα ~ Συντεταγμένες μέσου τμήματος

3η ομάδα ~ Συντεταγμένες διανύσματος με γνωστά άκρα

4η ομάδα ~ Μέτρο διανύσματος

5η ομάδα ~ Απόσταση σημείων

6η ομάδα ~ Συνθήκη παραλληλίας διανυσμάτων. Ομόρροπα και αντίρροπα διανύσματα. Συνευθειακά και μη συνευθειακά σημεία.

7η ομάδα ~ Γωνία διανύσματος με τον άξονα x'x. Συντελεστής διεύθυνσης διανύσματος.

1ο μέρος ~ Σημειώσεις στο σχολικό βιβλίο

Μάθε τι αναφέρεται και πού στην θεωρία, ποια σημεία της χρειάζονται περισσότερη προσοχή, κάνε χρήσιμες σημειώσεις και συμπληρώσεις.

2ο μέρος ~ Αναλυτική θεωρία

Διάβασε και μάθε την θεωρία όπως πρέπει:

Με αναλυτική παρουσίαση και καλύτερη ταξινόμηση.

3ο μέρος ~ Αναλυτικά λυμένες ασκήσεις

Οι ασκήσεις του σχολικού βιβλίου δεν επαρκούν.

Γι' αυτό, είναι απαραίτητο να εμπλουτίσεις τις γνώσεις και εικόνες σου με τις ασκήσεις που επέλεξα και έλυσα αναλυτικά. Σε πολλές εξ αυτών θα βρεις και χρήσιμα σχόλια ή υπενθυμίσεις.

Βιβλιογραφία - Πηγές ασκήσεων

1.  Θεόδωρος Παγώνης, Β Λυκείου, Μαθηματικά Κατεύθυνσης, 2015-2016

Το φυλλάδιο το βρήκα στην διεύθυνση

http://lisari.blogspot.gr/2015/09/2015-16.html

Αν δεν το βρεις στην παραπάνω διεύθυνση (και μόνο τότε), υπάρχει και εδώ:

https://drive.google.com/open?id=1RKswMy4t-d5pCgCDL8CmvbtIGg8K2ksH

Οι ασκήσεις που αντλήθηκαν είναι οι ακόλουθες:

1-15, 33-34, 40, 42, 49, 51, 74-75, 79-80, 83-85, 87-88, 106-110, 118-120, 174-175, 182, 184, 186, 281-335, 366-390, 511-515, 546-574, 591-650.

2.  Νίκος Κ. Ράπτης, Μαθηματικά Β Λυκείου, Διανύσματα­ - Ευθεία ­Κύκλος, Αναλυτική θεωρία, 500 ασκήσεις

Το φυλλάδιο το βρήκα στην διεύθυνση

http://lisari.blogspot.gr/2017/09/blog-post_16.html

Αν δεν το βρεις στην παραπάνω διεύθυνση (και μόνο τότε), υπάρχει και εδώ:

https://drive.google.com/open?id=16F2f1Cqn1w2i9uc6L8Z2a3gu5YYo5S7g

Οι ασκήσεις που αντλήθηκαν είναι οι ακόλουθες:

22, 27-28, 35, 58-60, 70-73, 121-125, 133-134, 151-160, 178, 196-200, 363, 391-400, 431, 434, 503-510, 531.

3.  Νίκος Κ. Ράπτης, Μαθηματικά Προσανατολισμού Β Λυκείου, 210 ενδοσχολικά θέματα

Το βιβλίο το βρήκα στην διεύθυνση

http://lisari.blogspot.gr/2018/04/blog-post_20.html

Αν δεν το βρεις στην παραπάνω διεύθυνση (και μόνο τότε), υπάρχει και εδώ:

https://drive.google.com/open?id=11wuT3uBBr3WIsXBgVTFAoBPduEbaRX_I

Οι ασκήσεις που αντλήθηκαν είναι οι ακόλουθες:

201, 203-230, 432-433, 435, 532-545.

4.  Ν. Σ. Μαυρογιάννης, Τάξη Β, Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, Πειραματικό Λύκειο της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Σχολικό έτος 2007-2008

Το φυλλάδιο το βρήκα στην διεύθυνση

http://www.nsmavrogiannis.gr/notes%20etc/notesa.html

Αν δεν το βρεις στην παραπάνω διεύθυνση (και μόνο τότε), υπάρχει και εδώ:

https://drive.google.com/open?id=1CQiJohyk2d_YSySPubauQVPtikC_AuMo

Οι ασκήσεις που αντλήθηκαν είναι οι ακόλουθες:

37-38, 53, 67-68, 81, 148-150, 231-260, 336-342, 356-358, 436-442.

5.  Τράπεζα Θεμάτων Υπουργείου Παιδείας

202.

6.  Προσωπικό αρχείο και ιδιοκατασκευές του συγγραφέα

16-20, 23-26, 29-30, 31-32, 39, 41, 43-45, 46-48, 50, 52, 54-57, 61-66, 69, 76-78, 82, 86, 89-105, 111-117, 126-132, 136-147, 161-173, 176-177, 179-181, 183, 185-195, 261-280, 343-355, 359-362, 364-365, 401-430, 443-475, 476-500, 501-502, 516-530, 575-590.

Το προσωπικό μου αρχείο αποτελείται από παλιά μου φυλλάδια και φωτοτυπίες που είχα συλλέξει από σχολικά φυλλάδια, φροντιστηριακά φυλλάδια και σημειώσεις άλλων καθηγητών (όχι διαδικτυακές) στο παρελθόν. Η προέλευση των ασκήσεων αυτών δεν μου είναι γνωστή.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Pen
>
Success message!
Warning message!
Error message!